maandag 13 oktober 2014

Aftiteling.

Wat is een film, serie of programma zonder aftiteling? Inderdaad. Precies hetzelfde, maar dan zonder aftiteling. Is een aftiteling daarom overbodig? Geen idee, maar ik denk dat niemand een film, serie of programma zit te kijken, omdat ze benieuwd zijn naar de aftiteling. Het is niet iets waar je naar uit kijkt of waar je jezelf op verheugt. Het is het bittere einde. Het moment dat je gaat zappen, het moment dat je popcorn op is of het moment dat je verontwaardigd wegloopt en je jezelf afvraagt waar de fuck je zojuist naar gekeken hebt.

En terecht. Je bent gek als je vol enthousiasme een complete aftiteling gaat afkijken. Alsof je nieuwsgierig bent naar hoe de persoon heet die de make up van voorbijganger C uit scène vier heeft gedaan. Alsof je wilt weten wie nu eigenlijk verantwoordelijk was voor alle special effects en wie er voor het licht en geluid heeft gezorgd.

Klinkt allemaal erg pessimistisch en overdreven, maar ik ben mijn blog begonnen met klagen en daar zal ik ook mee eindigen. Precies. Eindigen. Dit is (voorlopig) mijn laatste blogpost. En wat is een einde zonder aftiteling? Inderdaad. Geen einde. Misschien zit niemand te wachten op deze aftiteling, maar daar heb ik rekening mee gehouden. Aangezien bijna niemand houdt van wachten en al helemaal niet van wachten op aftitelingen, mag je zelf bepalen of je gaat kijken.

Dus mocht je benieuwd zijn naar mijn aftiteling, wat me sterk lijkt, klik dan gerust op het onderstaande filmpje. Ik kan je in ieder geval al verklappen dat het vele malen korter duurt dan een gemiddelde aftiteling en dat er geen duizenden mensen betrokken zijn geweest bij het maken van mijn blog.

 

1 opmerking: