donderdag 22 mei 2014

Bergafwaarts betekent verliezen.



















Morgenavond is het weer zo ver. Morgenavond is het weer 45 minuten lang te zien op RTL4. En dat is tevens 45 minuten te lang. Morgenavond komt dat programma dat van oorsprong uit Frankrijk komt en ook beter daar had kunnen blijven. Maar wat het buitenland kan, kunnen wij natuurlijk ook. Of niet, maar dat maakt niet uit. Zolang er maar genoeg BN’ers meedoen, komen de kijkcijfers vanzelf. Dat was vast en zeker de gedachtegang van Endemol toen het programma ‘Alles Mag Op Vrijdag’ (#AMOV) werd ontwikkeld.

Wat is dat toch met al die BN’ers die samen een gezelschapsspel of quiz spelen? Ik heb er geen problemen mee hoor. Als ze ’t gezellig in hun vrije tijd doen, vind ik alles prima. Maar ze doen het nota bene op televisie. Op mijn televisie. En dan moet je nagaan dat er ook een compleet publiek in die studio zit die alles moet aanzien. Wat een straf.

Ik heb natuurlijk even een stukje gekeken naar Alles Mag Op Vrijdag. Naast alle spelrondes die vrijwel ieder quiz –of spelprogramma heeft, kwam ik al snel tot de conclusie dat het programma dus één hoogtepunt bevat. Een hoogtepunt waarbij alle andere spelrondes eigenlijk in het niet vallen. Maar met alleen het hoogtepunt worden die 45 minuten ook niet gevuld, dus die worden dan maar opgeleukt met het raden van woorden en plaatjes. Een soort Party & Co Junior categorieën.

Maar to the point. Het hoogtepunt van de avond is ‘De Schuine Scene’. Een onderdeel van het programma waarbij een ruimte op (geloof het of niet) schuine wijze is ingericht. Het is heel grappig want allerlei BN’ers gaan dan schuin lopen in die ruimte en soms vallen ze ook. Tussendoor schreeuwt Jandino wat de BN’ers moeten doen en lachen Gerard en Gordon om alles en iedereen.

Een spelletje kent winnaars en verliezers. Maar wanneer je als BN’er te gast bent bij Alles Mag Op Vrijdag, vind ik je een verliezer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten