maandag 26 mei 2014

Typisch nadoenerij.



















Ze worden weliswaar gezien als het gouden duo van de televisie. Zonder elkaar ontbreekt er iets. Ze zijn geen partners van elkaar, maar je mag ze best televisiepartners noemen. Bassie en Adriaan… Nee grapje. Als ik het heb over het gouden televisie duo, spreek ik natuurlijk over niemand minder dan Carlo Boszhard en Irene Moors. De twee presentatoren zijn al jaren op televisie en zijn onder andere bekend van programma’s als Telekids, Life & Cooking en De TV Kantine.

Carlo en Irene staan bekend om hun persiflage kunsten. Het nadoen van diverse BN’ers is een vak apart en dat laten ze bij de TV Kantine zien. Soms flauw, maar soms ook ontzettend goed. Maar De TV Kantine is niet meer en daarom een alternatief. Want na ieder (enigszins) succesvol televisieprogramma moet natuurlijk een vervolg of variant komen. Alleen wordt het bedenken van een concept voor een nieuw programma steeds lastiger. Alles is tenslotte al ooit op televisie geweest. Daarom komen Carlo en Irene met een geheel nieuw programma. Bij ‘Typisch Carlo En Irene’ gaan Carlo en Irene – wie anders – weer diverse BN’ers nadoen. Afgezien van het feit dat er nu een soort competitie aan gekoppeld is, zie ik het gewoon als De TV Kantine 2.

Ik heb het wel gehad met al die persiflages. Ik bedenk me nu trouwens opeens dat ze met Typisch Carlo en Irene eigenlijk gewoon een complete persiflage doen van De TV Kantine. Een persiflage in een persiflage. Ik vraag me af wat Carlo en Irene na Typisch Carlo En Irene gaan doen. Ik denk dat ze een nieuw programma gaan maken en dan allerlei BN’ers gaan nadoen. En dat ik me dan op dat moment bedenk dat ze een persiflage in een persiflage in een persiflage aan het doen zijn. Carlo en Irene zullen zo persiflages maken totdat ze zo oud zijn als Bassie en Adriaan. Allemamagies, dat ga ik eens even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten